Tutaj powinien być opis

Czy znasz język polski?- konkurs ósmoklasistów.

„ Język polski jest piękny, ponieważ szeleści jak jesienne liście, skrzypi jak mróz zimową porą, świszczy jak wiosenny wiatr, ale i tak rozgrzewa nas, niczym lato, ortografią i interpunkcją!”                                                                                       Karolina Błażejczyk

Język jest ważną częścią każdego narodu i świadectwem jego istnienia. Powinniśmy go używać poprawnie, dbać o niego, a także cieszyć jego pięknem, bo: „Źle mówić lub pisać — to znaczy krzywdzić swoją mową tych wszystkich, którzy ją z taką czcią budowali. Język smuci się, choruje, — gdy ludzie źle nim mówią”- tak uważa Janusz Korczak.

Te myśli i słowa przyświecały konkursowi ósmoklasistów na pożegnanie z podstawówką : „Czy znasz język polski?” Przystąpiło do niego 26 uczniów z klasy VIII a i VIII b. Konkurs składał się z trzech części. W pierwszej należało popisać się znajomością ortografii i interpunkcji, czyli napisać dyktando najeżone pułapkami ortograficznymi, np.: „Kto w to nie wierzy, niech spojrzy z wieży: hufiec husarii na pomoc bieży”. Tu mistrzynią okazała się Wiktoria Nieckarz z klasy VIII a. W drugiej części należało wykazać się znajomością gramatyki i słownictwa, czyli poprawnością językową - mistrzyni Maja Furdykoń z klasy VIII a odnalazła i poprawiła wszystkie błędy. Trzecia część to „zabawy językiem polskim”. Mistrzynią „słówka” okazała się Katarzyna Makowa (VIII b), która ze słowa JELENIOGÓRZANECZKA utworzyła 112 wyrazów. Najdłuższe zdanie pojedyncze , które  zawierało wyłącznie wyrazy na literę p, ułożyła Natalia Kretowicz (VIII a) - 12 słów. Mistrzynią składni została Maja Furdykoń, która uzyskała również najlepszy łączny wynik i została zwyciężczynią konkursu :Czy znasz język polski?, zajmując I miejsce w klasyfikacji ogólnej. II miejsce- Maksymilian Kłosowski z klasy VIII b, III miejsce – Wiktoria Nieckarz z klasy VIII a.

Gratulujemy zwycięzcom, którzy wykazali się rozległą wiedzą i umiejętnościami w zakresie języka polskiego oraz wszystkim uczestnikom za zaangażowanie, podjęcie wyzwania i odwagę, by zmierzyć się z językowymi zawiłościami. Emocji było dużo, a miny uczniów, którzy usłyszeli tekst dyktanda, były bezcenne i na długo pozostaną w mojej pamięci. Cieszy mnie to, że po egzaminie jeszcze tylu uczniom „chciało się chcieć.” Brawo!!!

                                                                                       Pani od polskiego