LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Celem działań ma być stworzenie bazy nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.

Laboratoria Przyszłości to wsparcie szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). W ramach Laboratoriów Przyszłości szkoły otrzymują od państwa wsparcie finansowe na zakup nowoczesnego wyposażenia m.in. drukarek 3D, mikrokontrolerów, robotów, sprzętu do nagrań, pomocy dydaktycznych.

Nasz szkoła otrzymała  środki finansowe w wysokości 70 000 zł., które w całości zostały wykorzystane na zakup nowoczesnego wyposażenia. Wykaz zakupionego sprzętu w załączniku.

1. Wykaz zakupionych pomocy w ramach programu "Laboratorium przyszłości"

 

 JAK WYKORZYSTUJEMY POMOCE Z PROGRAMU "LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI:

 

ROK SZKOLNY 2024/2025

🎉 Sprawozdanie półroczne – Laboratoria Przyszłości – Semestr 2/2024–2025 🎉

W mijającym semestrze uczniowie Szkoły Podstawowej w Siekierczynie mieli możliwość rozwijania swoich pasji i kompetencji z wykorzystaniem nowoczesnych technologii zakupionych w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości 🛠️

🔍 Wykorzystanie sprzętu:

• 🤖 Roboty DOC/Super DOC – wspomagały naukę języka polskiego, np. pisowni „nie”, a także logicznego myślenia i kodowania (labirynty, sekwencje).
• 🖨️ Drukarka 3D – uczniowie projektowali i drukowali ozdoby oraz przedmioty użytkowe.
• 📡 Klocki Korbo, długopisy 3D, okulary VR – wykorzystywane na lekcjach informatyki, w świetlicy oraz zajęciach wychowawczych do rozwijania wyobraźni i kompetencji cyfrowych.
• 🎤 Sprzęt nagłaśniający i audiowizualny – używany przy organizacji szkolnych apeli, uroczystości patriotycznych oraz wydarzeń środowiskowych. Uczniowie samodzielnie obsługiwali mikrofony, aparat i oświetlenie.

📚 Gdzie działa się technologia?
– Na lekcjach informatyki
– W świetlicy szkolnej
– Na zajęciach wychowawczych i opiekuńczo-wychowawczych
– W codziennej pracy dydaktycznej nauczycieli

📸 Choć nie każde wydarzenie zostało sfotografowane, działania odbywały się systematycznie i z dużym zaangażowaniem. Sprzęt z Laboratoriów Przyszłości na stałe wpisał się w życie szkoły.

Postępy w programie „Laboratoria Przyszłości” – Trzeci Rok

Wkraczając w trzeci rok realizacji programu „Laboratoria Przyszłości”, nasza szkoła z dumą kontynuuje rozwijanie kompetencji technologicznych i kreatywnych naszych uczniów. Dzięki zakupionemu w ramach programu wyposażeniu możemy realizować innowacyjne zajęcia, które nie tylko uczą, ale i inspirują!

W ostatnim półroczu uczniowie uczestniczyli w wielu działaniach z wykorzystaniem sprzętu z programu:

🔹 Drukowanie 3D – Uczniowie samodzielnie projektowali i drukowali elementy ozdobne oraz użytkowe. Drukarka 3D znalazła zastosowanie m.in. podczas przygotowywania dekoracji na Dzień Babci i Dziadka oraz bożonarodzeniowych upominków.

🔹 Programowanie i robotyka – Zestawy robotyki pozwoliły uczniom rozwijać logiczne myślenie poprzez zabawę. Tworzyli programy sterujące robotami, które musiały pokonać labirynt lub współpracować w zespołach.

🔹 Multimedia i fotografia – Uczniowie dokumentowali szkolne wydarzenia, takie jak Dzień Edukacji Narodowej, 11 Listopada czy Jasełka, używając nowoczesnego aparatu fotograficznego. Powstały też krótkie filmiki i prezentacje multimedialne, w których uczniowie wykorzystali zdobyte umiejętności edytorskie.

🔹 Sprzęt nagłaśniający i oświetleniowy – Wyposażenie towarzyszyło nam podczas szkolnych akademii, pokazu talentów, uroczystości patriotycznych i środowiskowych. Dzięki temu uczniowie mogli zadbać o profesjonalną oprawę wydarzeń.

🔹 Klocki KORBO, okulary VR, długopisy 3D – W czasie lekcji i zajęć dodatkowych dzieci rozwijały kreatywność i wyobraźnię przestrzenną. Szczególnie emocjonujące były zajęcia z wykorzystaniem okularów VR, które przenosiły uczniów w wirtualne podróże po świecie.

Program „Laboratoria Przyszłości” stale wzbogaca naszą ofertę edukacyjną, a zdobywane przez uczniów kompetencje technologiczne i cyfrowe będą z pewnością procentować w ich przyszłości.

 

ROK SZKOLNY 2023/2024

KWIECIEŃ - CZERWIEC 2024 R.

W miesiącach kwiecień - czerwiec nasza szkoła intensywnie wykorzystywała nowoczesny sprzęt dydaktyczny zakupiony w ramach programu „Laboratorium przyszłości”. Urządzenia takie jak okulary VR, klocki Korbo oraz długopisy 3D były z powodzeniem wprowadzone do różnych zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych.

Na zajęciach informatyki używaliśmy okulary VR, które umożliwiły uczniom praktyczne poznanie technologii wirtualnej rzeczywistości. Dzięki nim uczniowie mieli okazję uczestniczyć w wirtualnych wycieczkach, eksplorować miejsca trudno dostępne oraz ćwiczyć programowanie w trójwymiarowym środowisku. Te zajęcia nie tylko wzbudziły ogromne zainteresowanie, ale także rozwijały umiejętności techniczne i kreatywne myślenie.

Klocki Korbo zostały wprowadzone na zajęcia świetlicowe oraz podczas terapii pedagogicznej. Uczniowie budując różnorodne konstrukcje, rozwijali zdolności manualne, wyobraźnię przestrzenną oraz umiejętność pracy w grupie. Klocki okazały się niezwykle pomocne w terapii pedagogicznej, wspierając rozwój motoryki małej oraz umiejętności koncentracji.

Na lekcjach języka polskiego w starszych klasach klocki Korbo zostały wykorzystane do utrwalania znajomości części zdania. Uczniowie budowali zdania, przyporządkowując odpowiednie klocki do części mowy i funkcji gramatycznych. Ta innowacyjna metoda nauczania zwiększyła zaangażowanie uczniów oraz pomogła w lepszym przyswojeniu materiału.

Podczas lekcji wychowawczych klocki Korbo były używane do integracji grupy oraz rozwijania umiejętności współpracy. Uczniowie, pracując wspólnie nad budową różnych konstrukcji, uczyli się komunikacji, rozwiązywania problemów oraz dzielenia się pomysłami. Takie zajęcia sprzyjały wzmacnianiu więzi między uczniami oraz budowaniu pozytywnej atmosfery w klasie.

Na zajęciach przyrodniczych w edukacji wczesnoszkolnej wprowadziliśmy długopisy 3D. Uczniowie tworzyli trójwymiarowe modele roślin, zwierząt oraz elementów środowiska naturalnego, co znacznie wzbogaciło ich wiedzę przyrodniczą i pobudziło zainteresowanie przedmiotem. Długopisy 3D okazały się także świetnym narzędziem rozwijającym zdolności manualne i kreatywność.

Dla najmłodszych uczniów, w oddziale przedszkolnym, klocki Korbo stały się ulubioną zabawką edukacyjną. Dzieci budowały pojazdy, rozwijając przy tym wyobraźnię, zdolności manualne oraz podstawowe umiejętności inżynierskie. Zabawy te sprzyjały także nauce kolorów, kształtów oraz rozwijaniu umiejętności społecznych poprzez współpracę.

Dzięki takim innowacyjnym rozwiązaniom, edukacja staje się bardziej atrakcyjna i dostosowana do potrzeb współczesnych uczniów.

Do zobaczenia po wakacjach!

 

STYCZEŃ - MARZEC 2024 R.

Nasza szkoła w miesiącach styczeń-marzec pomimo ferii zimowych intensywnie wykorzystywała sprzęt zakupiony w ramach projektu @Laboratorium Przyszłości, wspierając różnorodne inicjatywy edukacyjne i kulturalne. Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wydarzeń oraz zastosowanego sprzętu.

Podczas organizacji balu karnawałowego, przeglądu talentów oraz Dnia Bezpiecznego Internetu, cała społeczność szkolna miała okazję skorzystać z nowoczesnego sprzętu audiowizualnego. Mikrofony, kamera i aparat fotograficzny umożliwiły profesjonalne nagłośnienie oraz dokumentację tych wydarzeń. Dzięki temu mogliśmy uwiecznić wspaniałe chwile i stworzyć pamiątki w postaci zdjęć i filmów, które z pewnością będą przypominały uczestnikom o tych wyjątkowych momentach.

Drukarka 3D znalazła zastosowanie w wielu kreatywnych projektach. Klasa IIIb stworzyła bałwanki-zawieszki, które były świetnym ćwiczeniem z zakresu modelowania  i druku 3D. Natomiast uczniowie klasy II przygotowali walentynkowe serduszka-zawieszki, korzystając z długopisów 3D. Było to wyjątkowe połączenie technologii z tradycyjnymi świętami, które pozwoliło uczniom na rozwijanie umiejętności manualnych oraz kreatywności.

Na lekcjach religii uczniowie mieli okazję wykonać projekty przedstawiające drzewa   z Ogrodu Eden oraz gwiazdy betlejemskie. Długopisy 3D okazały się idealnym narzędziem do tworzenia trójwymiarowych modeli, co umożliwiło lepsze zrozumienie i wizualizację omawianych tematów religijnych.

Sprzęt fotograficzny zakupiony w ramach projektu Laboratorium Przyszłości okazał się nieoceniony przy realizacji zadań w powiatowym projekcie edukacyjnym "Bank Dobrych Pomysłów - Szkoła na Medal". Dzięki wysokiej jakości zdjęciom, które udało nam się wykonać, mogliśmy profesjonalnie przedstawić nasze osiągnięcia i pomysły, co znacznie podniosło jakość naszej prezentacji i wzbudziło uznanie wśród uczestników projektu.

Na lekcji wychowawczej w klasie Vb wykorzystaliśmy robota Doc, który okazał się świetnym narzędziem do nauki programowania i logicznego myślenia. Uczniowie, pracując w grupach, programowali robota, aby wykonywał różne zadania, co nie tylko rozwijało ich umiejętności techniczne, ale także uczyło współpracy i komunikacji.

Klocki Korbo były kluczowym elementem zajęć integracyjnych i kreatywnych w klasie IIIb. Uczniowie, budując różnorodne konstrukcje, rozwijali swoją wyobraźnię i zdolności manualne, a także uczyli się pracy zespołowej. Zajęcia te nie tylko bawiły, ale również integrowały klasę, wzmacniając więzi między uczniami.

Sprzęt zakupiony w ramach projektu @Laboratorium Przyszłości znacząco wzbogacił ofertę edukacyjną naszej szkoły i umożliwił realizację wielu ciekawych inicjatyw. Zarówno nauczyciele, jak i uczniowie doceniają możliwości, jakie dają nowoczesne technologie, co z pewnością pozytywnie wpłynie na dalszy rozwój naszych projektów i kreatywność szkolnej społeczności.

WRZESIEŃ - GRUDZIEŃ 2023 R.

Kolejny rok szkolny to kolejne możliwości z Laboratoriami Przyszłości  

Laboratoria Przyszłości umożliwiają nam nieustannie rozwój i kreatywną edukację. Laboratoria Przyszłości to innowacyjny program, który nie tylko inspiruje uczniów, ale także rewolucjonizuje sposób, w jaki uczymy się w szkole.

W naszej szkole sprzęt ten używany jest zarówno podczas zajęć obowiązkowych, jak i pozalekcyjnych, w świetlicy, podczas konkursów i szkolnych uroczystości. To nie tylko technologia – to przyszłość edukacji, w której nauka staje się fascynującą podróżą przez nowe możliwości.

Zagłębiamy tajniki kodowania dzięki robotom Doc. Okazuje się to nie tylko łatwe, ale i bardzo atrakcyjne. Podczas zajęć muzycznych wykorzystujemy Bum-bum rurki, a zajęcia świetlicowe to niekończąca się kopalnia pomysłów inżynieryjnych z korbo-klocków.  Uroczystości szkolne takie jak Dzień Edukacji Narodowej, Narodowy Dzień Niepodległości, Pasowanie na Ucznia, Andrzejki i dyskoteki szkolnie nie mogłyby się odbyć bez sprawnego nagłośnienia oświetlenia i uwiecznienia sprzętem audiowizualnym. Dzięki długopisom 3D możemy wyczarować wszystko co wyobraźnia nam podpowie. Omawianie lektur nie musi być nudne. A język polski i korbo klocki mogą być wówczas równie inspirujące. Zajęcia terapii pedagogicznej, edukacji wczesnoszkolnej, godziny wychowawcze…..ciężko wymienić wszystkie zajęcia podczas których wykorzystujemy zakupiony sprzęt.

W związku z rozpoczęciem przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia nasi uczniowie skupili się w ostatnim czasie na wykonaniu kilku własnych projektów, które ze świata wirtualnego sprawnie przenieśli do rzeczywistości. Umożliwiła to im drukarka 3d zakupiona w ramach projektu Laboratoria Przyszłości. Efekty przedstawimy w kolejnym artykule.

ROK SZKOLNY 2022/2023

WRZESIEŃ 2022 R.

Nauka z Klockami Korbo

Klasa IV b,  podczas zajęć dydaktycznych, pracowała z pomocami zakupionymi w ramach programu ,,Laboratoria przyszłości". Uczniowie z wielką wyobraźnią uczniowie tworzyli genialne budowle: konstrukcje zamków, maszyn warownych, armat oraz karet z klocków Korbo.

Wychowawca klasy IV B

Nauka nie musi być nudna - klasa II a

16 września to dzień, w którym uczniowie II a zapoznali się z klockami Korbo i  zamienili w prawdziwych konstruktorów. Klocki dają wiele możliwości, wspaniale rozwijają wyobraźnię, uczą planowania, współpracy w grupie. Można z nich budować według instrukcji lub własnego pomysłu. W czasie naszych zajęć powstało kilka ciekawych projektów i rozbudziło chęć na dalsze poszukiwanie nieszablonowych rozwiązań. Na pewno wykorzystamy te klocki jeszcze niejeden raz.

Nauka przez zabawę - klasa III

Dnia 12 września 2022r. uczniowie klasy III w ramach realizowanego w naszej szkole programu Laboratoria przyszłości bawili się klockami Korbo. Dzieci w grupach konstruowały budowle, do których wykorzystały: koła zębate, tulejki, korbki i łączniki. Część budowniczych pracowała wg własnego pomysłu, a inni korzystali z instrukcji. Powstały ciekawe budowle, które kręciły się, dzięki zaplanowanemu układowi kół zębatych i łączników. Dzieciom spodobały się nowe klocki, które systematycznie będziemy wykorzystywać podczas zajęć.

 

PAŹDZIERNIK 2022 R.

Lekcja kodowania  z robotem SUPER DOC

5 października uczniowie klasy III podczas zajęć dodatkowych z matematyki poznawali podstawy programowania. Pracowali z Korbo Robotem zakupionym w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie trenowali logiczne myślenie i inteligencję przestrzenną, ćwicząc liczenie i decydując jak ma się przemieszczać DOC, aby dotrzeć do różnych miejsc rozmieszczonych na planszach.  Uczyli się również rozwiązywania problemów, ponieważ przy tworzeniu kodu trudno uniknąć pomyłek. Nabywanie umiejętności kodowania uczy, że pomyłki i potknięcia nie są niczym strasznym, ale to naturalne elementy towarzyszące zdobywaniu wiedzy.

Agnieszka Brykner

''Gry i zabawy rozwijające umiejętności emocjonalno - społeczne"

Uczniowie klasy 2b podczas z zajęć ,,Gry i zabawy rozwijające umiejętności emocjonalno - społeczne" mieli okazję pierwszy raz wypróbować i pracować z mówiącym robotem edukacyjnym Super Doc zakupionym z programu LABOLATORIA PRZYSZŁOŚCI. 

Podczas zajęć dzieci musiały wykazać się cierpliwością i umiejętnością współpracy, ponadto wzajemną pomocą i wsparciem podczas kodowania i programowania robota. 

Aleksandra Mydłowska

Matematyka w grach

W ramach realizacji projektu” Z pasją do nauki w  gminie Siekierczyn”  uczniowie klasy szóstej biorą udział w zajęciach „ Matematyka w grach”. Podczas zajęć   wykorzystują zasady matematyki w praktyce, kształtują kompetencje matematyczno-przyrodnicze , umiejętność logicznego i analitycznego myślenia. W dniu 5 października uczniowie trenowali kodowanie, wykorzystując do tego roboty Super Doc, zakupione  w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.  Uczniowie programowali roboty, aby przemieszczały się po planszach zgodnie z treścią polecenia. To tylko rozgrzewka. Na  kolejnych zajęciach planujemy programowanie Super Doca tak , aby poruszał się po przygotowanych przez nas planszach matematycznych  z działaniami na ułamkach.

Agnieszka Brykner

 

Tabliczka Mnożenia z robotem DOC w klasie IV B

Dnia 17 października 2022 roku podczas zajęć rozwojowych z matematyki w klasie IV b, realizowanych w ramach programu „Z pasją do nauki w Gminie Siekierczyn”, uczniowie doskonalili znajomość tabliczki mnożenia i dzielenia. Na zajęciach korzystaliśmy z gier matematycznych oraz Korbo Robota DOC. Zadaniem uczniów było zaprogramowanie robota w taki sposób, aby poruszając się po macie matematycznej, przechodził po liczbach, które w wyniku mnożenia dadzą wskazany przez nauczyciela wynik. Robot wzbudził wśród uczniów duże zainteresowanie, a samo kodowanie robota okazało się wcale nie takie łatwe. Na kolejnych zajęciach, będziemy również bawić się robotami i doskonalić umiejętności matematyczne.

Anna Czekaj-Biernat

 

PAŹDZIERNIKOWE LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI

W październiku Laboratorium Przyszłości przyspieszyły tempa i chyba nie ma ucznia w szkole, który nie poznał sprzętu zakupionego w ramach projektu Laboratorium Przyszłości.

Zajęcia matematyczne opanował Robot Super Doc:

- kodowanie z robotem Super Doc;

- matematyka w grach;

- podstawy kodowania z robotem;

- zajęcia rozwojowe z matematyki;  

- tabliczka mnożenia z Robotem Doc.

Przeprowadzono również zajęcia otwarte w klasie I dla nauczycieli, podczas których zaprezentowano zastosowanie Robota Doc.

Na informatyce i zajęciach rozwijających uruchomiono okulary ClassVR, Skaner 3D oraz Robobloq. Sprzęt fotograficzny - aparat z funkcją kamery SONY wraz z akcesoriami oraz oświetleniem przydał się podczas Balu Dyniowego oraz Uroczystości Dnia Edukacji Narodowej. Oczywiście nie zabrakło zajęć ze wszystkimi już dobrze znanymi i lubianymi klockami Korbo.

Klasa VI podczas lekcji języka polskiego miała okazję sprawdzić swoją wiedzę z lektury "Hobbit, czyli tam i z powrotem". Wykorzystując plansze dydaktyczne i robota DOC przebranego za smoka Smauga uczniowie świetnie się bawili, a jednocześnie utrwalali wiadomości.

Z dnia na dzień nabieramy większej pewności i wprawy w obsłudze sprzętu i jego zastosowaniu. Zapraszamy do fotogalerii.

 Aleksandra Mydłowska

LISTOPADOWE LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI

W mijającym miesiącu, podobnie jak w poprzednich, chętnie sięgaliśmy po nowoczesne technologie  z programu ,,Laboratorium Przyszłości”, zarówno podczas zajęć edukacyjnych i świetlicowych, jak i organizując uroczystości oraz projekty szkolne.

Aparat z funkcją kamery oraz statywy wykorzystano podczas apelu z okazji Dnia Niepodległości. Podczas dyskoteki Andrzejkowej przydało się oświetlenie do realizacji nagrań. Duża ilość uroczystości to dużo dekoracji, więc laminarka bardzo nam się przydała podczas przygotowań do Balu Andrzejkowego w klasach starszych i młodszych oraz dla dorosłych, Akademii 11 Listopada i Pasowania na Ucznia.

Zajęcia świetlicowe uatrakcyjnione były natomiast przez klocki Korbo oraz długopisy 3D. Miło było patrzeć, jak najmłodsi uczniowie konstruują fantastyczne budowle i pojazdy. Długopisy zostały wykorzystane do wykonania przebrania na zabawę Andrzejkową.

Klocki Korbo służą również jako pomoc podczas zajęć edukacyjnych. Klasa III utrwalała tabliczkę mnożenia, natomiast klasa IIa i VI wykorzystała je na zajęciach rewalidacyjnych.

Odkąd pojawiły się sprzęty zakupione w ramach programu Laboratorium Przyszłości matematyka nabrała innego znaczenia. Uczniowie mnożą i kodują za pomocą Robotów Doc, tworzą trójwymiarowe modele był długopisami 3D zarówno na zajęciach lekcyjnych, jak również w ramach zajęć rozwijających kompetencje matematyczne.

W klasie I i II b lekcje muzyki uatrakcyjniły „Bum, Bum” rurki, dzięki którym gama C-dur oraz wartości rytmiczne brzmią atrakcyjnie i rozruszają każdego ucznia, nawet któremu ,,słoń na ucho nadepnął”. 😊

Listopad upłynął atrakcyjnie. Grudzień, również zapowiada się ciekawie.

 Aleksandra Mydłowska

 

GRUDNIOWE LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI

 

Zajęcia w ramach programu -  Laboratoria Przyszłości w grudniu były podporządkowane tematowi świąt Bożego Narodzenia. Na technice klasa IIb i VI projektowała ozdoby choinkowe oraz upominki dla najbliższych długopisami 3D.

 

Uczniowie klasy piątej podczas zajęć dodatkowych z p. Agnieszką Brykner i z p. Anną Czekaj-Biernat uczyli się i bawili z Robotami Doc.

 

Jasełka to widowisko o Bożym Narodzeniu, które od wieków wpisane są w polską tradycję. W tym roku Pani Dominika wraz z uczniami I-V zaprezentowali wyjątkowy występ, a korzystając ze sprzętu fotograficznego i mikrofonów zakupionych w ramach programu: “Laboratorium Przyszłości” mogliśmy sfotografować to świąteczne przedstawienie  i odpowiednio je nagłośnić.

Ważnym wydarzeniem w naszej szkole jest Jarmark Bożonarodzeniowy, gdzie również sprzęt fotograficzny, mikrofony, laminarki były bardzo potrzebne.

W świątecznym czasie na górnym korytarzu wystawiona była fotobudka, gdzie cała społeczność szkolna mogła wykonać świąteczne zdjęcie. Wszystkie klasy mogły wziąć udział w sesji zdjęciowej zorganizowanej przez klasę VIII a.

Oczywiście w grudniu nie zabrakło klocków Korbo na godzinach wychowawczych i zajęciach świetlicowych.

Aleksandra Mydłowska

STYCZNIOWE LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI

Nowy rok i nowa energia do działania. W Szkole Podstawowej w Siekierczynie panowało szaleństwo ,,LABORATORYJNE”.  W ruch poszło mnóstwo sprzętu zakupionego w ramach projektu Laboratorium Przyszłości i nie ma klasy, która z nich nie skorzystała.

Podczas szkolnego konkursu recytatorskiego wykorzystaliśmy sprzęt fotograficzny, aby uwiecznić recytację uczniów klas I-VI. Mamy już wprawionych fotografów 😊

Klasa II a korzystała z klocków korbo podczas zajęć terapii pedagogicznej, natomiast na religii grali na bum bum rurkach. Na lekcji języka polskiego Robot Doc sprytnie pomógł im zapamiętać zasady ortograficzne.

Klasa III na lekcji muzyki powtórzyła Gamę C-dur i z sukcesem zagrała ,,Była sobie żabka mała” na bum bum rurkach.

Klasa IV b uczyła się ułamków zwykłych z pomocą długopisu 3D, a podczas zajęć rozwijających kompetencje matematyczne wspierał ich Robot Doc.

Klasa V przygotowała już dekorację walentynkową z użyciem długopisów 3D, a na terapii chętnie korzystali z Klocków Korbo.

Klasa VI również długopisy 3D lubi, zwłaszcza na matematyce, kiedy klasyfikacja trójkątów temu służy.

Klasa VIII b na języku polskim poważne tematy przerabia i wyrazy z partykułą -nie utrwalali z Robotem Doc. A dla rozluźnienia w służbie małego sabotażu, wspominając ludzi, którzy o Polskę walczyli– długopisy 3D wykorzystali i symbol Polski Walczącej odtworzyli.

Klasa VIII a na historii dawną architekturę omawiali, a Klocków Korbo nowoczesne konstrukcje wznosili.

Klasy VIII a i b - na fizyce z Panią Agnieszką Brykner uruchomili stację lutowniczą. Zarówno dziewczęta jak i chłopcy z dokładnością i precyzją posługiwali się profesjonalnym sprzętem. Dostarczyło, im to wiele satysfakcji oraz rozbudziło ciekawość do uruchomienia kolejnych urządzeń.

Do zobaczenia w lutym!

,,LABORATORIUM W LUTYM ”

Chociaż luty był bardzo krótki, udało nam się przeprowadzić kilka zajęć w ramach projektu "Laboratorium Przy,szłości". Ponadto Rada Pedagogiczna uczestniczyła podczas ferii w szkoleniu ,,Druk w 3D”, dzięki któremu kolejny sprzęt będzie aktywnie używany na zajęciach.

Podczas realizacji zajęć wykorzystano następujący sprzęt:

Aparat fotograficzny – Dzień bezpiecznego Internetu i zabawa karnawałowa

Klocki Korbo – zajęcia matematyczne w klasie VI: doskonalenie umiejętności logicznego myślenia  zajęcia z projektu ,,Z pasją do nauki w Gminie Siekierczyn”,

Drukarka 3D – wprowadzenie głoski N w edukacji wczesnoszkolnej, w klasie I,

Okulary VR – informatyka w klasach VIII.

 

MARCOWE LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI

W marcu zdecydowanie najchętniej  i najczęściej korzystaliśmy z drukarek 3D. Święta Wielkanocne oraz Dzień Kobiet były idealną okazją do tworzenia breloczków i ozdób wielkanocnych. Sam proces uruchomienia bądź wymiany filamentu do druku był dla uczniów (zwłaszcza najmłodszych) dużą atrakcją i zapoznaniem się ze sprzętem. Starsi uczniowie przenosili się w świat wirtualny i korzystali na informatyce z okularów VR, a na języku polskim zamienili się      w konstruktorów i na podstawie utworu pt. ,,Cyberiada” budowali własne prototypy maszyn z klocków korbo.

Niezmiennie laboratoria przyszłości rządzą podczas zajęć matematycznych i rewalidacyjnych. Klocki korbo służą do budowania piramid matematycznych podczas dodawania w zakresie 100 oraz dopełniania do 10, a długopisy 3D do rysowania wielokątów w trójwymiarze. Klocki wiodły również prym w zajęciach podczas Dnia liczby Pi. W marcu nie mogło w naszej szkole zabraknąć obchodów pierwszego dnia wiosny, który został uwieczniony sprzętem fotograficznym.

KWIETNIOWE LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI 

Kwiecień plecień poprzeplata, trochę klocków korbo trochę długopisów 3D

Wszyscy w naszej szkole wiedzą, że klocki korbo właściwie opanowały i zdominowały zajęcia na świetlicy szkolnej, ale w kwietniu również były popularne na zajęciach humanistycznych. Klasa IV na podstawie utworu pt.: ,,Cyberiada” budowały własne prototypy maszyn, a klasy IV budowały gród Mirmiła.

Uczniowie naszej szkoły w kwietniu zamienili tradycyjne pióra na długopisy 3D tworząc notatki na religii, lekcji wychowawczej i edukacji wczesnoszkolnej i edukacji przyrodniczej.

Zapraszamy do galerii zdjęć, gdzie można obejrzeć nasze prace.

 

MAJOWE LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI 

Maj w naszej szkole upłynął pod hasłem ,,Święto Szkoły". Wszyscy uczniowie i nauczyciele przygotowywali się na tą uroczystość, a drukarki 3D nie stygły. Drukowane były breloczki, medale i inne gadżety, które można było wylosować na loterii fantowej. Podczas uroczystości używane były: aparat fotograficzny z akcesoriami, statyw z akcesoriami, mikroport, oświetlenie do realizacji nagrań, mikrofony kierunkowe z akcesoriami oraz gimbal.

Ponadto oczywiście ulubione klocki korbo były nieodłącznym elementem podczas matematyki i terapii pedagogicznej, a bum bum rurki nieustannie pomagają poczuć rytm na muzyce.  

 

CZERWCOWE LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI   

Czerwiec to czas pożegnań i wyczekiwanego odpoczynku. Laboratoria Przyszłości towarzyszyły nam podczas wszystkich ważnych wydarzeń. W czasie wieczorku pożegnalnego ósmych klas wykorzystaliśmy aparat fotograficzny z akcesoriami,  mikroport, oświetlenie do realizacji nagrań i zdjęć, mikrofony kierunkowe z akcesoriami oraz gimbal. Powyższy sprzęt również był nieoceniony podczas uroczystego apelu nagrodowego oraz zakończenia roku szkolnego.

Oczywiście klocki korbo były z nami cały rok i w czerwcu nie mogło ich zabraknąć na matematyce, terapii pedagogicznej oraz zajęciach świetlicowych.

Laboratorium Przyszłości życzą udanych wakacji i do zobaczenia we wrześniu 😊.