W ramach programu będziemy realizować następujące zajęcia z uczniami:

Nazwa zajęć   Imię i nazwisko
Zaj.rozwojowe z matematyki   Alicja Barabola
Zaj.rozwojowe z matematyki   Anna Czekaj-Biernat
Matematyczne gry i zabawy   Urszula Korościk
Matematyczne gry i zabawy   Aleksandra Mydłowska
Przyrodnicze laboratorium   Małgorzata Ossowska-Zagórska
Język angielski   Aleksandra Szymańska
Język angielski   Akeksandra Szymańska
Matematyka w grach   Agnieszka Brykner
Przedsiębiorczość z wykorzyst. gier plansz.   Elżbieta Łuksza
Projekt edukacyjny   Małgorzata Małek
Projekt edukacyjny   Izabela Pirowska
Projekt edukacyjny   Agnieszka Brykner
Projekt edukacyjny   Paweł Barabola
Gry i zabawy kształt. kompet. społ   Aleksandra Mydłowska
Wyrównawcze z matematyki   Agnieszka Brykner
INDYW. korekcyjno-kompensacyjne   Małgorzata Małek
INDYW. logopedia   Monika Szulc
INDYW. psychoedukacyjne   Anna Stasiak

Matematyka w grach

W ramach realizacji projektu” Z pasją do nauki w  gminie Siekierczyn”  uczniowie klasy szóstej biorą udział w zajęciach „ Matematyka w grach”. Podczas zajęć   wykorzystują zasady matematyki w praktyce, kształtują kompetencje matematyczno-przyrodnicze , umiejętność logicznego i analitycznego myślenia. W dniu 5 października uczniowie trenowali kodowanie, wykorzystując do tego roboty Super Doc, zakupione  w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.  Uczniowie programowali roboty, aby przemieszczały się po planszach zgodnie z treścią polecenia. To tylko rozgrzewka. Na  kolejnych zajęciach planujemy programowanie Super Doca tak , aby poruszał się po przygotowanych przez nas planszach matematycznych  z działaniami na ułamkach.

Agnieszka Brykner

Tabliczka Mnożenia z robotem DOC w klasie IV B

Dnia 17 października oraz 7 listopada 2022 roku podczas zajęć rozwojowych z matematyki w klasie IV b, realizowanych w ramach programu „Z pasją do nauki w Gminie Siekierczyn”, uczniowie doskonalili znajomość tabliczki mnożenia i dzielenia. Na zajęciach korzystaliśmy z gier matematycznych oraz Korbo Robota DOC. Zadaniem uczniów było zaprogramowanie robota w taki sposób, aby poruszając się po macie matematycznej, przechodził po liczbach, które w wyniku mnożenia dadzą wskazany przez nauczyciela wynik. Robot wzbudził wśród uczniów duże zainteresowanie, a samo kodowanie robota okazało się wcale nie takie łatwe. Na kolejnych zajęciach, będziemy również bawić się robotami i doskonalić umiejętności matematyczne.

Anna Czekaj-Biernat

Z pasją do nauki utrwalamy tabliczkę mnożenia

Uczniowie klasy III biorą udział w zajęciach matematycznych organizowanych w ramach realizacji projektu „ Z pasją do nauki w Gminie Siekierczyn”. Podczas ostatnich zajęć utrwalali tabliczkę mnożenia podczas gry w Bingo. Grając na planszach z wynikami uczniowie dopasowywali kartoniki z działaniami, grając odwrotnie – przypisywali wynik z kartonika na pole planszy z działaniem. Podczas bardzo emocjonującej rozgrywki uczniowie doskonalili rachunek pamięciowy.

Agnieszka Brykner

Z pasją do nauki, z pasją do … czytania

     We wrześniu rozpoczęły się zajęcia korekcyjno – kompensacyjne dla grupy uczniów klasy IV a w ramach realizacji projektu „ Z pasją do nauki w Gminie Siekierczyn”.

Cotygodniowe zajęcia mają na celu  przede wszystkim usprawnienie zaburzonych funkcji percepcyjno – motorycznych,  poprawę techniki i tempa czytania. Opanowanie techniki i tempa czytania na zbyt niskim poziomie powoduje  narastające problemy edukacyjne. Wspólne głośne czytanie sylab uruchamia procesy kompensacyjne. Zabawa sylabami  i  wyrazami wspomaga naukę czytania.

   Czwartoklasiści wykonują różnorodne ćwiczenia z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych. Wspólna zabawa wzmacnia ich motywację do pokonywania trudności i wzmacniania własnej wartości.

Małgorzata Małek

Święto Szkoły z patronem

     Jedną z form realizacji  projektu „ Z pasją do nauki w Gminie Siekierczyn” są zajęcia, na których jest realizowany projekt edukacyjny. Jego celem jest poznanie biografii patrona naszej szkoły oraz tematyki jego licznych utworów, aby wspólnie z dziećmi przygotować scenariusz Święta Szkoły 2023.

     Odbyło się już kilka godzin zajęć. Dziewczynki znają „ W pustyni i w puszczy”, „Latarnika”, „ Janka Muzykanta”. Przy okazji pracujemy nad przygotowaniem tematycznej dekoracji szkoły. Przed nami jeszcze kilkanaście pracowitych spotkań. A potem – prezentacja naszej pracy.

Małgorzata Małek

,,Gry i zabawy matematyczne” w klasie pierwszej

W klasie pierwszej w ramach projektu ,,Z pasją do nauki w Gminie Siekierczyn” prowadzone są zajęcia pt.: ,,Gry i zabawy matematyczne”. Kształtujemy i utrwalamy umiejętności matematyczne bez zeszytów i książek. Pomagają nam materiały zakupione w ramach projektu.  Skaczemy i mierzymy , ile ma mój nasz skok, parapet szerokość, a ławka wysokość. Liczymy i gramy w Bingo oraz tworzymy zbiory na podłodze. Matematyka to świetna zabawa.

Aleksandra Mydłowska

Projekt edukacyjny w klasie VIII A

W ramach projektu edukacyjnego spotykamy się we wtorek z młodzieżą z VIII a, od godziny 14:25 do 15:10 , by pogłębiać wiedzę dotyczącą historii naszej gminy i historii jako nauki. Na pierwszych zajęciach uczniowie na kartkach i z wykorzystaniem TIK tworzyli ogłoszenia reklamujące kiermasz szkolny. Wykazali się kreatywnością i pomysłowością. Nie wszyscy jednak potrafią pracować w grupie, co wyszło w toku zajęć. Postaramy się wzmocnić współpracę, tak, aby pokazać, że potrafimy pracować i działać razem.

Terminologia historyczna jest bardzo bogata i po prawie pięciu latach uczniowie swobodnie rozumieją pojęcia, nie jest im trudno powiązać fakty z datami i umiejscowić je na osi czasu. Bardzo pomocny okazuje się Internet z jego dobrodziejstwami- filmy dokumentalne, kanał Youtube, tak bogaty w ofertę pomocy uczniom w rozumieniu historii.

Symbole narodowe, to ważne elementy postaw patriotycznych i każdy Polak je zna. My postanowiliśmy poszerzyć swoją wiedzę na ich temat. Szukaliśmy w Internecie, w książkach, które mamy w szkole, w tekstach źródłowych. Zajęcia były ciekawe, bo uczniowie chętnie i samodzielnie szukali informacji i potrafili powiedzieć to, czego się dowiedzieli. Pobudziło to uczniów do dyskusji, gdy informacje zaczerpnięte z różnych źródeł się różniły.

Książki, które są dostępne w naszej bibliotece przedstawiające historię naszej gminy, stanowią ciekawy przyczynek do dyskusji. Uczniowie dowiedzieli się, jak nazywały się ich wsie, z czego ludzie żyli, jakie gałęzie gospodarki rozwijały się na naszym terenie.

Historia pomników, które są na terenie naszej gminy, budzi ciekawość. Znamy miejsca pamięci, bo w czasie ważnych uroczystości upamiętniających wydarzenia uczestniczymy uczęszczając pod pomniki. Nie wszystkie jednak upamiętniają żołnierzy tylko z jednej wojny. Ten, który jest poświęcony Żołnierzom Wojska Polskiego pierwotnie był poświęcony Niemcom mieszkającym w Geibsdorfie (Siekierczynie) walczącym w I wojnie światowej, został odrestaurowany i obecnie jest poświęcony wszystkim żołnierzom i tego i wielu ciekawych rzeczy dowiedziały się dzieci na zajęciach.

Bardzo ciekawym doświadczeniem, było zwiedzanie Gminnej Izby Pamięci która została oficjalnie otwarta 27 listopada 2012 r w Domu Kultury w Siekierczynie, a w niej zgromadzono zbiory (dokumenty, zdjęcia, przedmioty) głównie dotyczące powojennej historii gminy.

Być patriotą, to wielkie wyzwanie dla uczniów naszego projektu. Wiemy, że taka postawa, to nauka, godne zachowanie się i szanowanie ojczyzny i symboli narodowych. Potrafimy upamiętniać ważne wydarzenia związane z historią i dlatego zaangażowaliśmy się w przygotowanie szkolnej akademii związanej z obchodami 11 listopada. Opracowaliśmy wspólnie scenariusz uroczystości, wyszukaliśmy pieśni, które wiążą się z tym świętem, rozdzieliliśmy je wszystkim klasom, zadbaliśmy o wystrój- gazetki okolicznościowe i dekoracje. Dzięki programowi mogliśmy wykorzystać pomoce, które były bardzo przydatne, bo zrobiliśmy cała oprawę akademii.

Izabela Pirowska

Inny wymiar matematyki

20 grudnia podczas zajęć projektowych  „Matematyka w grach” uczniowie na zakodowanych kartach utrwalali wiadomości na temat jednostek długości, masy oraz jednostek pola. Kodowana karta pracy polega na połączeniu rozwiązywania wielu przykładów, doskonalących umiejętności matematyczne, z zabawą w postaci odkodowywania rysunku. Taka forma karty pracy  wzbudza ciekawość uczniów – jaki obrazek powstanie na końcu? Uczniowie rozwiązują poszczególne przykłady, a następnie odwzorowują układ pomalowanych kratek w odpowiednim miejscu na głównej kratownicy. Po odwzorowaniu ostatniego przykładu, powstaje końcowy rysunek. Odkodowany rysunek stanowi także źródło informacji zwrotnej – jeśli jest on w pewnych miejscach niespójny tzn., że został popełniony błąd w tych przykładach.

Agnieszka Brykner