Tutaj powinien być opis

PRÓBNY EGZAMIN ÓSMOKLASISTY CENTRALNEJ KOMISJI EGZAMINACYJNEJ

EGZAMIN PRZED EGZAMINEM 

       II semestr klasy ósmej to czas poważnego sprawdzianu, jakim jest egzamin ósmoklasisty. W tym okresie również ósmoklasiści walczą o punkty rekrutacyjne, które umożliwią im dostanie się do wybranej szkoły. Te punktu otrzymują też z egzaminu kończącego klasę ósmą.

Dobrym sprawdzianem przygotowania do egzaminu są próbne egzaminy, które formą, zakresem materiału, zasadami oceniania przypominają egzamin końcowy.

      Tegoroczna klasa VIII dwukrotnie przystępowała do egzaminu próbnego. Pierwszy sprawdzian  z języka polskiego, matematyki i języka obcego nowożytnego młodzież pisała on-line w dniach 2-4 marca. Nie obeszło się bez, na szczęście małych, problemów technicznych, ale wszyscy sobie poradzili.

       Drugi poważny egzamin próbny Centralnej Komisji Egzaminacyjnej odbywał się w dniach 17-19 marca. Uczniowie przystąpili do niego w szkole, w kilku salach, aby zachować bezpieczeństwo sanitarne.

      Ilość zadań, wymagania edukacyjne, liczba przyznanych punktów, czas pracy z arkuszem i wszystkie czynności poprzedzające tę pracę, takie jak kodowanie, sprawdzenie zawartości arkusza, uzupełnianie karty odpowiedzi będą takie same w maju, gdy uczniowie przystąpią do egzaminu ósmoklasisty.

Oto kilka refleksji naszych uczniów:

Próbny egzamin ósmoklasisty został przeprowadzony w szkole w dniach od 17.03.2021 do 19.03.2021. W pierwszym dniu odbył się język polski, w drugim matematyka i w trzecim dniu język obcy. Cała klasa była bardzo zdenerwowana. Gdy tylko zobaczyliśmy zadania, to nerwy minęły, ale stres pozostał. Jesteśmy ciekawi,  jakie będą wyniki. Jednak wiemy już, jak to będzie wyglądało na właściwym egzaminie ósmoklasisty w maju. I czy starczy nam punktów, aby dostać się do wybranej szkoły średniej.

Patryk Kaźmierczak

 

Ostatnio nasza klasa mogła sprawdzić swoje możliwości na próbnym egzaminie ósmoklasisty. Mogliśmy zobaczyć, jakie zadania, czekają nas już na egzaminie właściwym. Mogliśmy  też zobaczyć, jak będzie to wyglądało już niebawem. Myślę, że była to dla nas próba i zobaczenie tego,  z czym mamy się zmierzyć. Teraz już wiemy,  na co mamy zwrócić większą uwagę przy powtarzaniu i musimy wyciągnąć wnioski, które pomogą uzyskać nam doskonałe wyniki w maju.

Oliwia Tchórz

 

 

Moim zdaniem egzamin próbny w szkole  na początku napędził wiele strachu, ponieważ było to nasze pierwsze spotkanie z takim testem, a my nie wiedzieliśmy,  jak to będzie wyglądać. Fakt, że egzamin będzie z „całej podstawówki” wcale nie pocieszał. Po wejściu na salę nauczyciele pokazali nam i wytłumaczyli,  jak  będzie wyglądać praca z arkuszem. Po napisaniu egzaminów i ponownym obejrzeniu arkuszy już na spokojnie można było zauważyć, że  egzamin nie był taki trudny, a przez stres popełniliśmy błąd w takich zadaniach, które okazały się proste.

Dominika Rozińska

 

Moim zdaniem egzamin próbny nie był trudny, ale też nie należał do najłatwiejszych. Były zadania, które ciężko było zrozumieć, ale po kilkakrotnym przeczytaniu  i przeanalizowaniu poleceń można było je wykonać. Były też zadania na tyle proste, gdzie od razu znało się odpowiedź. Przed rozpoczęciem  egzaminu było wyczuwalne napięcie wśród koleżanek i kolegów, ale to tylko i wyłącznie przez stres,  który nam towarzyszył.

Zuzia Zapotoczna

 

Od środy do piątku (17, 18, 19 marca) pisaliśmy egzaminy próbne już stacjonarnie. Myślę, że jak przed każdym testem czy sprawdzianem, tak i na egzaminie,  był stres. Pani mówiła nam, że jeżeli się stresujemy to dobrze. Natomiast jeżeli stresujemy się bardzo lub wcale,  to źle. Na egzaminach były łatwe i trudne zadania. Według mnie najtrudniejsza była matematyka. Egzaminy próbne według mnie są dobre, ponieważ wiemy,  co zrobiliśmy źle,  a co dobrze i co jeszcze powinniśmy powtórzyć na egzamin.

Kinga Rębisz

 

W dniach 17,18 i 19 kwietnia odbyły się próbne egzaminy  ósmoklasisty. W odświętnych strojach przystąpiliśmy kolejno do języka polskiego, matematyki oraz języka obcego nowożytnego, niemieckiego lub angielskiego. Dzięki takiej próbie będzie nam łatwiej napisać test  w maju. Wiemy już, jakie mamy braki i jakie tematy musimy sobie jeszcze powtórzyć.

Basia Mudło

Każdy z nas ma swoje słabe  i mocne strony, dla jednych najłatwiejszy był egzamin z polskiego, a dla innych z kolei z języków lub matematyki. W mojej opinii próbne egzaminy nie były bardzo trudne, a podobnego zdania są również inne osoby z klasy. Jeśli miałabym wybierać, to matematyka była najtrudniejszym przedmiotem ze wszystkich.

Gosia Wendt

 

Małgorzata Małek

Wychowawczyni klasy VIII